نصب و اجرای انواع پوشش کف | ۰۹۱۲۲۹۴۹۸۹۱
سفارش انواع پارکت | 44004900-021

تهران، بلوار فردوس شرق، ساختمان افرا، واحد ۱۴

بررسی مزایا و معایب قرنیز پی وی سی

مزایا و معایب قرنیز پی وی سی
آنچه در این مقاله می خوانید:

در بررسی بررسی مزایا و معایب قرنیز پی وی سی، بیشتر با ویژگی‌های مثبت این محصول روبه‌رو می‌شویم. برای مثال این محصول ضد آب است. همین‌طور در برابر رطوبت هم مقاومت می‌کند. پس انتخابی ایدئال برای مناطق شرجی است.

قیمت این قرنیز به نسبت کیفیت آن بسیار مناسب است. ضمن این که مظنه آن به نسبت انواع دیگر قرنیز هم بهتر است. پس اگر محدودیت بودجه هم داشته باشید، باز می‌توانید به سراغ همین محصول بروید.

اما این محصول مزایای دیگری هم دارد. ضمن این که معایب محدودی هم دارد که بد نیست از آنها باخبر باشید. پس در این مطلب از مدرن دیزاین کنار ما باشید.

مزایا و معایب قرنیز پی وی سی

مزایا
  • دوام بالا
  • تنوع طرح و رنگ
  • ضد آب
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر آتش
  • قیمت مناسب
  • ضد حشرات
  • آنتی‌باکتریال
  • وزن کم
  • نصب آسان
معایب
  • مقاومت متوسط در برابر ضربه
  • شکنندگی
  • تغییر رنگ در آفتاب

 

مزایای قرنیز PVC

اما حالا که قصد خرید قرنیز دارید، احتمالاً می‌پرسید که چرا می‌گوییم قرنیز پی وی سی از بهترین قرنیزهای بازار است؟ در ادامه می‌بینیم.

خرید و قیمت پارکت لمینیت

برای مشاهده و خرید انواع پارکت لمینت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پارکت لمینت

1- دوام بالا

اولین مزیت قرنیزهای PVC دوام بالای آنها است. این قرنیزها می‌توانند چندین و چند سال مهمان خانه، محل کار یا… شما باشند. طبیعتاً هر چه ضربه کمتری به آنها وارد شود، طول عمر آنها بیشتر هم خواهد بود.

2- تنوع طرح و رنگ فوق‌العاده

تنوع طرح و رنگ قرنیز پی وی سی

دامنه طراحی بسیار گسترده برای هماهنگ با انواع سبک‌های طراحی داخلی

 

شاید طراحی داخلی فضای مورد شما مدرن، مینیمال یا رترو است. یا شاید ترجیح داده‌اید که به سراغ سبک‌های کلاسیک، روستایی، روستیک یا… بروید. تفاوتی ندارد که سبک و رنگ‌های اصلی فضای شما چیست. در هر صورت می‌توانید طرح و رنگی را بین قرنیزهای PVC پیدا کنید که دقیقاً با کف‌پوش، دکوراسیون و حال و هوای فضا هم‌خوانی داشته باشد.

باید اشاره کنیم که نوع خاصی از قرنیزهای PVC براق و درخشان هستند. جنس این قرنیزها پلی استایرن است. بنابراین اگر متناسب با طراحی فضا، به دنبال چنین طرحی برای قرنیزها هستید، می‌توانید به راحتی آنها را پیدا کنید.

جالب آنکه حتی اگر به دنبال طرح‌های خاص‌تری مانند ورساچه، طرح سنگ یا… هستید هم می‌توانید این طرح‌ها را بین قرنیزهای PVC پیدا کنید. بنابراین این تنوع کم‌نظیر را می‌توانیم از مهم‌‌ترین موارد لیست مزایا و معایب قرنیز پی وی سی بدانیم.

3- ضد آب بودن و دوام بالا در برابر رطوبت

محصولاتی که جنسشان پی وی سی است، به ضد آب بودن شهرت دارند. قرنیزهای PVC هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما در کنار این خاصیت، نباید مقاومت آنها را در برابر رطوبت هم از قلم بیندازیم.

یکی از کاربردهای قرنیزها این است که جلوی پوسیده شدن پایین دیوار را که می‌تواند ناشی از رطوبت پشت دیوار باشد، بگیرد. اما در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند، رطوبت بسیار بیشتر از حد معمول خواهند بود. در چنین شرایطی اگر جنس درستی برای قرنیز انتخاب نشود، خیلی زود موعد تعویض آنها فرا خواهد رسید.

قرنیز PVC در برابر رطوبت استقامت بالایی دارد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که رطوبت اولین چیزی نیست که بعد از چندین سال این قرنیزها را خراب می‌کند.

خرید و قیمت کفپوش pvc

برای خرید و مشاهده قیمت انواع کفپوش pvc بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کفپوش پی وی سی

4- مقاومت در برابر آتش

جالب است بدانید که قرنیزهای پی وی سی در برابر آتش هم مقاومت دارند. به طوری که در صورت قرار دادن در معرض دمای بالا یا آتش‌سوزی، ماده سمی از خود تولید نمی‌کنند. بنابراین اگر فضای مورد نظر در معرض آتش باشد، می‌توانید این قرنیزها در صدر لیست خود قرار دهید.

5- قیمت مناسب

قیمت قرنیز پی وی سی

قرنیز PVC انتخابی مطمئن و اقتصادی

 

تا اینجا با بعضی از موارد لیست مزایا و معایب قرنیز پی وی سی آشنا شدیم. اما جالب است بدانید که قرنیز پی وی سی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های پیش رویتان است. با این مزیت که قیمت پایین آنها به کیفیت لطمه‌ای نزده است. قیمت این محصولات از نوع MDF مناسب‌تر است. بنابراین با انتخاب قرنیز PVC محصولی دارید که در عین داشتن قیمت خوب، از کیفیت بالایی هم برخوردار است.

6- مقاومت در برابر حشرات و باکتری‌ها

یکی از مزایای این نوع قرنیزها که آنها را از انواع دیگر متمایز کرده این است که ضد حشره و آنتی‌باکتریال هستند. مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند، زمینه را برای رشد حشرات یا باکتری‌ها فراهم می‌کنند. انتخاب قرنیز PVC برای این مناطق، می‌تواند انتخاب فکرشده‌ای باشد.

خرید و قیمت دیوارپوش

برای خرید و مشاهده قیمت انواع دیوارپوش بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید دیوارپوش

7- وزن کم

وزن این قرنیزها به نسبت جنس‌های دیگر کمتر است. البته وزن خود قرنیزهای پی وی سی به نسبت یکدیگر هم متفاوت است. اما در مجموع این وزن کم، حمل و نقل آنها را هم راحت‌‎تر کرده است.

8- نصب آسان

قیمت مناسب قرنیز پی وی سی

نصب راحت‌تر و زمان کمتر در نصب قرنیزهای پی وی سی

 

قرنیزهای PVC جزو قرنیزهایی هستند که نصب راحت‌تری دارند. بنابراین زمان کمتری هم برای نصبشان صرف خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که می‌توانید خودتان آنها را نصب کنید. توصیه اکید ما این است که نصب همین قرنیزها را هم به نیروی مجرب بسپارید.

معایب قرنیز PVC

همان‌طور که ابتدای مطلب هم گفتیم، در بررسی مزایا و معایب قرنیز پی وی سی، مزایای این نوع قرنیز از معایب آن بسیار بیشتر است. اما سه مورد را می‌توانیم به عنوان نقطه ضعف این محصول برشمریم.

1- مقاومت نسبتاً کم در برابر ضربه

باید اشاره کنیم که قرنیزهای سنگی و MDF در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند. این موضوع نیز در پروژه‌های مسکونی اهمیت چندانی ندارد. در پروژه‎های تجاری یا صنعتی که احتمال می‌دهید قرنیزها قرار است ضربات بیشتری را متحمل شوند، می‌توانید این نکته را لحاظ کنید.

2- امکان شکستگی

در قرنیزهای PVC از کربن و مواد بازیافتی استفاده می‌شود. اگر درصد استفاده از این دو و به خصوص کربن زیاد باشد، قرنیز شکننده‌تر خواهد بود. البته این موضوع به این معنی نیست که خیلی زود شاهد شکستن آن باشید. اما اگر چنین قرنیزی ضربه زیادی ببیند، ممکن است زودتر ترک بردارد.

3- تغییر رنگ در برابر آفتاب

به طور کلی جنس PVC در برابر اشعه UV دچار تغییراتی در پیوند مولکولی می‌شود. به همین خاطر نیز قرنیزهای پی وی سی هم اگر در برابر نور خورشید قرار بگیرند، با گذشت زمان زرد خواهند شد.

سفارش قرنیز PVC

در این مطلب مزایا و معایب قرنیز پی وی سی را با هم مرور کردیم. شاید با مطالعه این مطلب همین جنس قرنیز را برای دکوراسیون فضای خود انتخاب کرده‌اید. در این صورت پیشنهاد می‌دهیم که از صفحه دسته مربوط به قرنیز در وب‌سایت مجموعه مدرن دیزاین دیدن کنید.

مدرن دیزاین با تکیه بر تجربه بیش از ده ساله خود، انواع کالاهای مرتبط با دکوراسیون داخلی را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. اگر به اطلاعات یا راهنمای بیشتری نیاز داشتید یا مایل به استعلام قیمت پارکت لمینت، قیمت کفپوش پی وی سی و محصولات دیگر بودید، ما با شماره ۰۲۱۴۴۰۰۴۹۰۰ پاسخگوی شما همراهان گرامی هستیم.

پرسش‌های پرتکرار

1. آیا قرنیزهای پی وی سی را می‌توان در فضای باز نصب کرد؟

قرنیزهای PVC به دلیل مقاومتی که در برابر رطوبت دارند، برای فضای باز مناسب هستند. اما دقت کنید که این محصولات نباید در معرض آفتاب باشند.

2. آیا این قرنیزها برای پروژه‌های تجاری و صنعتی انتخاب مناسبی هستند؟

بله. مقاومت این قرنیزها در برابر ضربه به نسبت بعضی جنس‌های دیگر کمتر است. اما اگر با متریال مرغوبی تولید شده باشند، می‌توانند مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش بگذارند.

مدرن دیزاین
مدرن دیزاین

برای داشتن یک کفپوش بادوام، زیبا، شیک و مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send
سبد خرید
خانه

بهترین و جدیدترین

کفپوش، پارکت، قرنیز و دیوار پوش با مدرن دیزاین

👇مشاوره تخصصی انتخاب طرح و رنگ👇